Historie Hypercars

In 1994 stichtte het Rocky Mountain Institute (RMI) het Hypercar Center om de commerciƫle en technische haalbaarheid te bewijzen van superschone en energiezuinige auto's. Schoner, lichter, goedkoper en sneller dan hedendaagse auto's, dat was het doel. Het concept werd in het openbaar ontwikkeld om de concurrentie aan te sporen betere auto's te maken.

Lichtgewicht auto's door  materialen van Fiberforge
In 1999 ging RMI een stap verder door een onderneming te starten die de hypercar ging vermarkten; Hypercar Inc. Deze onafhankelijke onderneming, waarin RMI een minderheidsbelang heeft, neemt het voortouw in het bevorderen van de belangrijkste doelen van Hypercar t.w. onderzoek en ontwikkeling.
In 2004 veranderde Hypercar Inc haar naam in Fiberforge.

Deze naam is een betere afspiegeling van de onderneming met een nieuw doel, namelijk het verlagen van de kosten van high-volume geavanceerde materialen door gebruik te maken van de patenten van David F. Taggart, een van de oprichters van Hypercar, Inc

Geen opmerkingen:

Een reactie posten